Tutaj powinien być opis

Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR”

Ministerstwo Cyfryzacji ogłosiło program wsparcia dla dzieci z rodzin byłych pracowników PGR, z którego skorzystać mogą gminy, na terenie których działały Państwowe Gospodarstwa Rolne.

W programie „Granty PPGR - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym” będą mogli również wziąć udział mieszkańcy gminy Wałbrzych. Dofinansowanie w ramach konkursu grantowego ma zostać przeznaczone na zakup sprzętu komputerowego, akcesoriów oraz usług zapewniających dostęp do Internetu, które przekazane będą dzieciom z rodzin byłych pracowników PGR.

Do kogo skierowany jest program?

Program skierowany jest do dzieci uczących się oraz uczniów szkół średnich, którzy osiągnęli pełnoletność i którzy zamieszkują na terenach, w których funkcjonowały PGR-y.

 

Co zrobić, aby wziąć udział w programie?

 

Warunkiem udziału w programie jest:

  1. Złożenie oświadczenia dla rodzica/opiekuna prawnego o zamieszkaniu w miejscowości, w której funkcjonowały niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej (PGR), w której pracowali członkowie rodzin (krewni w linii prostej) tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunowie prawni lub oświadczenia ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność. Te dokumenty będą podstawą do złożenia wniosku przez gminę.

  2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych,

  3. Dokumenty potwierdzające fakt zatrudnienia w PPGR, których kopie powinno się dołączyć do oświadczenia (świadectwo pracy, legitymacja ubezpieczeniowa, zaświadczenie Rp-7).

     

Program skierowany jest do dzieci/uczniów szkół podstawowych i średnich, którzy nie otrzymali na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.

 

Gdzie i do kiedy należy złożyć wymagane dokumenty?

 

Wszystkie niezbędne oświadczenia/wnioski/zgody tj.:

– oświadczenie dla rodzica/opiekuna prawnego,

– oświadczenie ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność – dot. ucznia szkoły średniej, który ma ukończone 18 lat,

– wniosek dotyczący wskazania preferowanego sprzętu,

– zgoda na przetwarzanie danych osobowych,

- dokument potwierdzający fakt zatrudnienia w PPGR członka rodziny dziecka (tj. rodzica, dziadka, pradziadka, opiekuna prawnego) wskazanego w oświadczeniu, celem weryfikacji stanu faktycznego

należy złożyć niezwłocznie do 3 listopada 2021 r. do godz. 12.00 w szkolea następnie pracownik szkoły do BiurEdukacji i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu, ul. Kopernika 2, III piętro, pokój 322 do godz. 15.00. Wszelkie dokumenty składane po tym terminie nie będą rozpatrywane.

 

Czy zakupiony sprzęt będzie własnością dzieci/uczniów pełnoletnich?

 

Zakupione komputery zostaną przekazane na własność na podstawie umowy, jednak w okresie 2 lat projekt będzie monitorowany na następujących warunkach:

- laptop zostanie przeznaczony do nauki ucznia w szkole,

- rodzic wyrazi zgodę na odpowiedzialność materialną za utratę laptopa bądź jego uszkodzenie nie objęte gwarancją,

- rodzic zobowiąże się w okresie 2 lat do co sześciomiesięcznego okazania laptopa do oględzin stanu technicznego pracownikowi Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu.

 

Informujemy, że:

- złożone dokumenty będą weryfikowane w zakresie poprawności danych oraz ustalenia czy składający oświadczenie jest uprawniony do ubiegania się o wsparcie,

- zweryfikowane poprawnie dokumenty będą podstawą do przygotowania wniosku aplikacyjnego przez gminę Wałbrzych.

 

Więcej informacji: www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr