
Kreatywny Gwarek zadania luty 2021
Zadanie dla klas I -III „Sposób na matematykę”
W szkole uczniowie przygotowali „Matematyczne Dni”. Przez pięć tygodni czterdziestu sześciu uczniów rozwijało swoje umiejętności matematyczne według zaplanowanego projektu. Cykliczne zajęcia „Myślę logicznie” odbywały się pięć razy w tygodniu. Dla doskonalenia tabliczki mnożenia były organizowane gry i zabawy, które odbywały się cztery razy w tygodniu. Powstała także książeczka „Matematyka – fajna rzecz”. W jej powstawaniu wzięło udział piętnastu uczniów – każdy był autorem dziewięciu krzyżówek. Jedenastu uczniów przygotowało do niej po osiem zadań z treścią. Dwudziestu uczniów przygotowało po trzy matematyczne rebusy. Uczniowie przygotowali także matematyczne potyczki, na które zaprosili sześć szesnastoosobowych klas. W każdej klasie przyznano po trzy nagrody.
Oblicz:
- Ile cyklicznych zajęć „Myślę logicznie” odbyło się w ramach projektu?
- Ile razy odbyły się gry i zabawy?
- Ile powstało krzyżówek?
- Ile przygotowano zadań z treścią?
- Ile powstało matematycznych rebusów?
- Ilu uczniów wzięło udział w matematycznych potyczkach?
- Ile rozdano nagród?
- Ile łącznie elementów zostało zawartych w książeczce?
Zadanie dla klas IV – VI
Do górnego pojemnika z wodą wlano 200 litrów wody, z którego woda rozlewa się do innych pojemników.
Każdy pojemnik może pomieścić określoną ilość wody – pojemnik jest oznaczony tą ilością. Po napełnieniu pojemnika pozostała ilość wody jest rozdzielana równomiernie pomiędzy prowadzącymi w dół rurami przelewowymi do pojemników położonych niżej. Najwyżej położony pojemnik nie zatrzymuje wody.
Jaka ilość wody znajdzie się w pojemniku A , B , C w poniższym systemie po wlaniu u góry 200 litrów wody?
Załącznik : zdjęcie
szczegóły : http://zsp4walbrzych.pl/cms/79300/zadanie_miesiaca
Zadanie prześlij na adres Pani E Szydłowskiej na Mobidziennik lub Pana M Strameckiego. mstramecki@zsp4walbrzych.pl
Termin wykonania 27.02.2021.