Zadanie maj
Zadanie dla klas I -III
Skojarzenia
Poszukaj skojarzeń pomiędzy zupełnie przypadkowymi rzeczami , pojęciami /słowami/
Połącz je łancuchem skojarzeń zawierającym maksymalnie pięć słów.
przykład:
Pogotowie -- basen
Pogotowie-wypadek- poślizg-skórka- basen
Połącz następujące słowa
student-- samolot
szafa -- kino
kot-- telefon
drzewo-- pustynia
kwiat-- pomidor
Zadanie dla klas IV -VII
Narysuj na kartce kółka. Stwórz z nich jak najwięcej rozpoznawalnych obiektów.
przykład
Wygrywa osoba, która stworzy rozpoznawalne obiekty z największej ilości kółek i prześle zdjęcia.
Zadanie kwiecień
Zadanie dla klas I -III
„MAGICZNY OGRÓD”
W magicznym ogrodzie, w roku przestępnym, zakwitło 20496 kwiatów. Codziennie zakwitało tyle samo kwiatów. Ile zakwitło kwiatów jednego dnia?
Utwórz jak najwięcej działań na dodawanie, odejmowanie, mnożenie lub dzielenie o wyniku z podanego wyżej zadania. Zapisz te działania łącznie z wynikiem. Następnie przelicz liczbę działań i zapisz na końcu. Powodzenia!
Zadanie dla klas IV -VII
Sudoku to łamigłówka, której celem jest wypełnienie diagramu 9 × 9 w taki sposób, aby w każdym wierszu, w każdej kolumnie i w każdym z dziewięciu pogrubionych kwadratów 3 × 3 znalazło się po jednej cyfrze od 1 do 9.
Zadaniem kwietniowym jest wykonanie sudoku korzystając z poniższych wzorów.
Wygrywa ten , kto ułoży największą ilość poprawnie wykonanych łamigłówek prześle zdjęcia.
oprócz poniższych przykładów można wykonać jeszcze dodatkowe z:
https://sudoku.com/pl/srednie/
Zadanie marzec
Zadanie dla klas I -III
Ułóż jak najwięcej wyrazów z liter K C A U R H Z. Spośród ułożonych wyrazów, wybierz rzeczowniki i stwórz z nich krzyżówkę z hasłem.
zrób zdjęcie -- prześlij lub wykonaną pracę przekaż Pani Szydłowskiej
Zadanie dla klas IV -VII
Tangram to logiczny kwadrat wymyślony ponad 3000 lat temu w Chinach. Nazwa pochodzi od połączenia słów Tang (nazwa chińskiej dynastii) i gramma (greckie słowo oznaczające znak).
Tangram składa się z siedmiu elementów (zwanych tanami):
- 2 duże trójkąty (prostokątne, równoramienne)
- 1 średni trójkąt (prostokątny, równoramienny)
- 2 małe trójkąty (prostokątne, równoramienne)
- 1 kwadrat
- 1 równoległobok
Zadanie polega na wydrukowaniu lub wykonaniu tangramu , pokolorowaniu każdego elementy na inny kolor pocięciu go i ułożeniu obrazka / figury . Ważne jest to że:
Podczas układania tangramu należy przestrzegać kilku zasad:
- podczas układania tany przysuwamy do siebie, tak by się stykały
- do ułożenia tangramu należy wykorzystać wszystkie jego elementy
- każdą część tangramu można odwrócić na drugą stronę
Zadanie luty
Zadanie dla klas I -III „Sposób na matematykę”
W szkole uczniowie przygotowali „Matematyczne Dni”. Przez pięć tygodni czterdziestu sześciu uczniów rozwijało swoje umiejętności matematyczne według zaplanowanego projektu. Cykliczne zajęcia „Myślę logicznie” odbywały się pięć razy w tygodniu. Dla doskonalenia tabliczki mnożenia były organizowane gry i zabawy, które odbywały się cztery razy w tygodniu. Powstała także książeczka „Matematyka – fajna rzecz”. W jej powstawaniu wzięło udział piętnastu uczniów – każdy był autorem dziewięciu krzyżówek. Jedenastu uczniów przygotowało do niej po osiem zadań z treścią. Dwudziestu uczniów przygotowało po trzy matematyczne rebusy. Uczniowie przygotowali także matematyczne potyczki, na które zaprosili sześć szesnastoosobowych klas. W każdej klasie przyznano po trzy nagrody.
Oblicz:
- Ile cyklicznych zajęć „Myślę logicznie” odbyło się w ramach projektu?
- Ile razy odbyły się gry i zabawy?
- Ile powstało krzyżówek?
- Ile przygotowano zadań z treścią?
- Ile powstało matematycznych rebusów?
- Ilu uczniów wzięło udział w matematycznych potyczkach?
- Ile rozdano nagród?
- Ile łącznie elementów zostało zawartych w książeczce?
Zadanie dla klas IV – VII
Do górnego pojemnika z wodą wlano 200 litrów wody, z którego woda rozlewa się do innych pojemników.
Każdy pojemnik może pomieścić określoną ilość wody – pojemnik jest oznaczony tą ilością. Po napełnieniu pojemnika pozostała ilość wody jest rozdzielana równomiernie pomiędzy prowadzącymi w dół rurami przelewowymi do pojemników położonych niżej. Najwyżej położony pojemnik nie zatrzymuje wody.
Jaka ilość wody znajdzie się w pojemniku A , B , C w poniższym systemie po wlaniu u góry 200 litrów wody?
załączniki do pobrania:
Zadanie na styczeń
Zadanie na styczeń dla klas I -III.
Tropiciel
W poniższym ciągu liter proszę odnaleźć ukryte wyrazy :
ośnikgreowaddawosefaprezydenpapremiazenonzarbrpkcharewakepopiórodadekawaplmakw
ertdomzlenusufit2zerozwerklamkaerbuezdefebutwaokuklarytrekrestółzwerklnrolanzdopogy
klwteatrqwczekkeczurządptaaptakidespodeskaprogrambzno8unszufladasercearsenałanwawł
azzzlewper8cgracerocerazqwlplasnartywersalkaporaczekającpowstraukawkładnepzradiroirak
ioradiowopiratdonawtronjagkjabłkrowdramatfghpomaratopracakbalunapartnoswafgaretcdach
jkiytrvbladowaczkinotsafdermitawiertarlikrokodtruswpiesasdoiajsd
ile169612}Zadanie na styczeń dla klas IV -VII.
Ułóż jak najwięcej poprawnie stylistycznie zdań, które składają się z wyrazów na następujące litery:
1.B...f...u...m...s....
2.S...d...b...a...r....
3.A...m...z...d...h...
4.W...z...i...a...p....
5.M...d...c...w...r...
6.L...m...w...b...g...
Zadanie na grudzień
Zbliżają się święta dlatego też kreatywnie myślimy o ozdobach świątecznych..
Zadanie na grudzień dla klas I -III.
Zaprojektuj , wykonaj niepowtarzalną , oryginalną ozdobę choinkową. Staraj się użyć do tego materiałów naturalnych, ewentualnie wykorzystaj surowce wtórne. Technika i wielkość ozdoby zależy tylko od Twojej Waszej wyobraźni. Można zaopatrzyć ją w Ledy .
Zadanie na grudzień dla klas IV -VII.
Zaprojektuj , wykonaj niepowtarzalną , oryginalną choinkę . Staraj się użyć do tego materiałów naturalnych, ewentualnie wykorzystaj surowce wtórne. Technika i wielkość ozdoby zależy tylko od Twojej Waszej wyobraźni. Można zaopatrzyć ją w Ledy .
Zadanie na październik
TASIEMIEC WYRAZOWY
Ułóż jak najdłuższe , gramatycznie poprawnie zdanie, w którym wszystkie wyrazy zaczynają się na literkę " p"
Zadanie na listopad
klasy I -III
Programowanie :
Przenieś dane na kartkę w kratkę i zaznacz krzyżykami pola. Pokoloruj rysunek. Uczniowie klas II i III dopisują jak najwięcej przymiotników związanych z otrzymanym rysunkiem ( nie używamy nazw kolorów, np. czerwony i liczby pięter, np. dziesięciopiętrowy). Powodzenia.
klasy IV -VII
Zagubione samogłoski
Na zamieszczonym poniżej zdjęciu widnieje tabela ze spółgłoskami.
Zadanie na listopad: Uzupełnij tę tabelę samogłoskami tak, aby w każdej komórce powstało imię (np. z liter ZNBSZ możesz utworzyć imię ZENOBIUSZ). Powodzenia!