Zadanie maj

 

Zadanie dla klas I -III

 Skojarzenia

 

Poszukaj skojarzeń pomiędzy zupełnie przypadkowymi rzeczami , pojęciami /słowami/ 

Połącz je łancuchem skojarzeń zawierającym maksymalnie pięć słów. 

przykład:

Pogotowie -- basen 

Pogotowie-wypadek- poślizg-skórka- basen

 

Połącz następujące słowa 

 

student-- samolot

szafa -- kino

kot-- telefon

drzewo-- pustynia

kwiat--  pomidor

 

Zadanie dla klas IV -VII

Narysuj na kartce kółka. Stwórz z nich jak najwięcej rozpoznawalnych obiektów. 

 

przykład

Wygrywa osoba, która stworzy rozpoznawalne obiekty z największej ilości kółek i prześle zdjęcia.

Zadanie kwiecień

Zadanie dla klas I -III

 

„MAGICZNY OGRÓD”

 

W magicznym ogrodzie, w roku przestępnym, zakwitło 20496 kwiatów. Codziennie zakwitało tyle samo kwiatów. Ile zakwitło kwiatów jednego dnia?

 

Utwórz jak najwięcej działań na dodawanie, odejmowanie, mnożenie lub dzielenie o wyniku z podanego wyżej zadania. Zapisz te działania łącznie z wynikiem. Następnie przelicz liczbę działań i zapisz na końcu. Powodzenia!

 

Zadanie dla klas IV -VII

 

Sudoku to łamigłówka, której celem jest wypełnienie diagramu 9 × 9 w taki sposób, aby w każdym wierszu, w każdej kolumnie i w każdym z dziewięciu pogrubionych kwadratów 3 × 3 znalazło się po jednej cyfrze od 1 do 9.

 

Zadaniem kwietniowym jest wykonanie sudoku korzystając z poniższych wzorów.

 

Wygrywa ten , kto ułoży największą ilość poprawnie wykonanych łamigłówek  prześle zdjęcia.

oprócz poniższych przykładów można wykonać jeszcze dodatkowe z: 

https://sudoku.com/pl/srednie/

Zadanie marzec

 Zadanie dla klas I -III

Ułóż jak najwięcej wyrazów z liter K C A U R H Z. Spośród ułożonych wyrazów, wybierz rzeczowniki i stwórz z nich krzyżówkę z hasłem. 

zrób zdjęcie -- prześlij lub wykonaną pracę przekaż Pani Szydłowskiej

Zadanie dla klas IV -VII

 Tangram to logiczny kwadrat  wymyślony ponad 3000 lat temu w Chinach. Nazwa pochodzi od połączenia słów Tang (nazwa chińskiej dynastii) i gramma (greckie słowo oznaczające znak). 

Tangram składa się z siedmiu elementów (zwanych tanami):

  • 2 duże trójkąty (prostokątne, równoramienne)
  • 1 średni trójkąt (prostokątny, równoramienny)
  • 2 małe trójkąty (prostokątne, równoramienne)
  • 1 kwadrat
  • 1 równoległobok

 Zadanie polega na wydrukowaniu lub wykonaniu  tangramu , pokolorowaniu każdego elementy na inny kolor pocięciu go i ułożeniu obrazka / figury . Ważne jest to że:

 Podczas układania tangramu należy przestrzegać kilku zasad:

  • podczas układania tany przysuwamy do siebie, tak by się stykały
  • do ułożenia tangramu należy wykorzystać wszystkie jego elementy
  • każdą część tangramu można odwrócić na drugą stronę

Zadanie luty

Zadanie  dla klas I -III „Sposób na matematykę”

W szkole uczniowie przygotowali „Matematyczne Dni”. Przez pięć tygodni czterdziestu sześciu uczniów rozwijało swoje umiejętności matematyczne według zaplanowanego projektu. Cykliczne zajęcia „Myślę logicznie” odbywały się pięć razy w tygodniu. Dla doskonalenia tabliczki mnożenia były organizowane gry i zabawy, które odbywały się cztery razy w tygodniu. Powstała także książeczka „Matematyka – fajna rzecz”. W jej powstawaniu wzięło udział piętnastu uczniów – każdy był autorem dziewięciu krzyżówek. Jedenastu uczniów przygotowało do niej po osiem zadań z treścią. Dwudziestu  uczniów przygotowało po trzy matematyczne rebusy. Uczniowie przygotowali także matematyczne potyczki, na które zaprosili sześć szesnastoosobowych klas. W każdej klasie przyznano po trzy nagrody.

Oblicz:

  1. Ile cyklicznych zajęć „Myślę logicznie” odbyło się w ramach projektu?
  2. Ile razy odbyły się gry i zabawy?
  3. Ile  powstało krzyżówek?
  4. Ile przygotowano zadań z treścią?
  5. Ile powstało matematycznych rebusów?
  6. Ilu uczniów wzięło udział w matematycznych potyczkach?
  7. Ile rozdano nagród?
  8. Ile łącznie elementów zostało zawartych w książeczce? 

Zadanie dla klas IV – VII

Do górnego pojemnika z wodą wlano 200 litrów wody, z którego woda rozlewa się do innych pojemników.
Każdy pojemnik może pomieścić określoną ilość wody – pojemnik jest oznaczony tą ilością. Po napełnieniu pojemnika pozostała ilość wody jest rozdzielana równomiernie pomiędzy prowadzącymi w dół rurami przelewowymi do pojemników położonych niżej.  Najwyżej położony pojemnik nie zatrzymuje wody.
Jaka ilość wody znajdzie się w pojemniku A , B , C w poniższym systemie po wlaniu u góry 200 litrów wody? 

załączniki do pobrania:

Zadanie na styczeń

Zadanie na styczeń dla klas I -III.

Tropiciel

W poniższym ciągu liter proszę odnaleźć ukryte wyrazy :

ośnikgreowaddawosefaprezydenpapremiazenonzarbrpkcharewakepopiórodadekawaplmakw
ertdomzlenusufit2zerozwerklamkaerbuezdefebutwaokuklarytrekrestółzwerklnrolanzdopogy
klwteatrqwczekkeczurządptaaptakidespodeskaprogrambzno8unszufladasercearsenałanwawł
azzzlewper8cgracerocerazqwlplasnartywersalkaporaczekającpowstraukawkładnepzradiroirak
ioradiowopiratdonawtronjagkjabłkrowdramatfghpomaratopracakbalunapartnoswafgaretcdach
jkiytrvbladowaczkinotsafdermitawiertarlikrokodtruswpiesasdoiajsd

ile169612}Zadanie na styczeń dla klas IV -VII.

Ułóż jak najwięcej poprawnie stylistycznie zdań, które składają się z wyrazów na następujące litery:

 

1.B...f...u...m...s....

2.S...d...b...a...r....

3.A...m...z...d...h...

4.W...z...i...a...p....

5.M...d...c...w...r...

6.L...m...w...b...g...

 

 

Zadanie na grudzień

Zbliżają się święta dlatego też kreatywnie myślimy o ozdobach świątecznych..

 Zadanie na grudzień dla klas I -III.

 Zaprojektuj , wykonaj niepowtarzalną , oryginalną ozdobę choinkową. Staraj się użyć do tego materiałów naturalnych, ewentualnie wykorzystaj surowce wtórne. Technika i wielkość ozdoby zależy tylko od Twojej Waszej wyobraźni. Można zaopatrzyć ją w Ledy .

 Zadanie na grudzień dla klas IV -VII.

 Zaprojektuj , wykonaj niepowtarzalną , oryginalną choinkę . Staraj się użyć do tego materiałów naturalnych, ewentualnie wykorzystaj surowce wtórne. Technika i wielkość ozdoby zależy tylko od Twojej Waszej wyobraźni. Można zaopatrzyć ją w Ledy .

 

Zadanie na październik

 

TASIEMIEC WYRAZOWY

Ułóż jak najdłuższe , gramatycznie poprawnie zdanie, w którym wszystkie wyrazy zaczynają się na literkę " p"


Zadanie na listopad

klasy I -III


Programowanie :

Przenieś dane na kartkę w kratkę i zaznacz krzyżykami pola. Pokoloruj rysunek. Uczniowie klas II i III dopisują jak najwięcej przymiotników związanych z otrzymanym rysunkiem ( nie używamy nazw kolorów, np. czerwony i liczby pięter, np. dziesięciopiętrowy). Powodzenia.

klasy IV -VII

Zagubione samogłoski

Na zamieszczonym poniżej zdjęciu widnieje tabela ze spółgłoskami.

Zadanie na  listopad: Uzupełnij tę tabelę samogłoskami tak, aby w każdej komórce powstało imię (np. z liter ZNBSZ możesz utworzyć imię ZENOBIUSZ). Powodzenia!